Thursday, August 5, 2010

aku tak suka itu: tuah pegi klinik lagi

kisah 1:

semalam, lepas balik kerja dan sesampainya kat rumah...aku ambil tuah dan bergegas ke klinik haiwan kat taman putra. ini kali kedua aku pegi klinik tu. tapi lupa pulak nama klinik haiwan tu...erm..

ouh, kucing aku si tuah tu....entah le kenapa...dah dekat 2 minggu dia keluarkan darah kat bahagian anus dia. aku agak-agak darah period je...tapi pada firasat aku tak nampak macam 100% darah...sebab warna dia bukan warna darah(agak merah kecoklatan)...macam bercampur ngan nanah/bendasing lain...(hahha)..walaupun tuah nampak happy dengan kehidupan dia sekarang tapi macam kesian pulak dia dok terjilat-jilat kat bahagian tu. dah tu yang tak bestnya sebab ada yg melekat kat lantai.

aku explain la kat doktor yang si tuah ni aku pernah hantar mating on 7th july. bila aku ambil dia lepas seminggu tu, dia macam murung. macam tak larat. tak berapa nak main. aku bawa pegi klinik yang sama ni then doktor bagi 2 injections, check temperature & ubat. so aku tanya la kat doktor is it possible tuah miscarriage because of the injection/alah pada ubat tu. then doktor cakap possible. maknanya, tak de harapan la tuah pregnant kali ini...erm...sedihnya...tapi tak pe la as long as dia sihat. doktor cakap mungkin darah tu keluar up to 2 weeks. lamanya..

No comments:

Post a Comment