Tuesday, August 17, 2010

aku suka itu: resepi teh 3 layers

eiii...aku tak tau lah...sekarang ni kalau aku pergi kedai mamak, especially restoran hafiz ( sebab dekat ngan rumah aku )...akuu mesti mintak teh 3 layers. sedaaaaaaaaaaaaaaapp....sebab dia tak berapa manis, rasa lemak-lemak susu & rasa teh pekat yang tak kelat bercampo susu! ha...macam mana tuu..

oleh sebab dah berkenan sangat, aku pun tanya mamak yang buat air tu resepi nak wat teh 3 layers. hahahah...

bahan-bahannya:

layer bawah sekali

gula melaka/kabung dimasak atau dicairkan

layer tengah
susu cair ( apa brand pun tak pe )

layer paling atas
tea o pekat tanpa gula

tadaaaaaa...bila campo dia akan jadi seperti gambar di bawah...selamat mencuba...(tapi aku belum cuba lagi....hehe....insyaallah jadi kot...)

nota: satu gelas rm2.50 ok kat kedai mamak!

No comments:

Post a Comment

Post a Comment