Saturday, November 13, 2010

aku suka itu: pink red blackcurrant muffins

"ish...tak habis-habis dengan muffin dia...weekk..wekk.."

heheheh...sabar sabar ye semua dik non dik non di luar sana...

"akakkk...cepat laaa...cepatlaa...tak sabar nak tengok muffin akak yg pasti cute tuu"
"ok ok, ada kat bawah nunn..."

macam yg aku story sebelum ni, aku tak boleh ada masa free...kalau buat bodoo jee confirm rimas satu badan. sebab tu la aku baking. lagipun aku wat muffin ni utk jiran sebelah rumah aku ni. kitaorang kan sama2 baru pindah & tinggal kat sini...kat atas kayangan ni...jadi kira sebagai tanda berkenalan ler...

"baiknye akak ni....kalau saya ada abah confirm bagi kat dia"
"abah? abang tak de ke?"

lepas tu ditambah pulak dengan kerajinan yg agak melampau, aku pun deco skit laa aku nye muffin tuu..dah la color pink cam bilik aku...hahah...letak la hijau sikit kasi cun.



resepi ni aku ambil dari allrecipes. tapi aku confirm modified punya. tu la masalah aku,selalu sgt modified resepi. kadang2 tak jadi terus...huhuhu
tapi honestly, muffin ni super lembut & moist. nak try tak? kalau nak mai datang rumah aku....

"rumah awak no berapa ye?"
"kenapa ek? "
"tade, nak suruh mak saya belajar ngan awak"
"ceh"



eii...nampak comel sangat bila warna pink...aku tambah blackcurrant supaya tak rasa bosan bila makan..

"korang ingat masa keje je boleh bosan...masa makan pun boleh bosan tau"




nak resepi laaa tu...dok mengendeng je dari tadi....ingat kita tak nampak dok ngendap2 dari celah meja...hahah

bahan:
2 cups all purpose flour
2 eggs
70g butter
1/4 cup minyak sayuran
3/4 cup gula castor - tapi aku guna 1/2 je
1 sudu kecil garam
3 sudu kecil baking powder
1/2 cup sour cream / kalau tak de boleh pakai yogurt ori

cara: kacau semua sekali dgn spatula...jgn beat. letakn 3/4 cawan blackcurrant/strawberry/blurberry...apa2 yg korang nak laa...

bakar 20 min, 170c....

cuba tau, kesian la aku dok menaip utk korang nii...sedih ok kalau tak try....aku bagi free ni resepi nii....:(

No comments:

Post a Comment