Monday, November 15, 2010

aku tak suka itu: tak dapat jogging

erm...mengeluh je aku hari ni...

"dik sabar dik....besok masih ada kan?"
"mmgla besok masih ada....tapi besok mcm kena balik awal....nak prepare utk hari raya open house"

ye laa....mggu lepas 2 kali je dapat jogging...mggu ni hari rabu confirm tak boleh jogging...

"kenapa ek tak boleh?"
"hari raya qurban la dey"

aku tatau la korang, tapi bagi aku raya tetap raya...tak kira la meriah ke tak...tetap raya...ta mungkin aku pegi jogging hari raya....tak mungkin!!
hari ni aku dah semangat nak pegi dah, alih2 dlm kol 4 gitu langit dah mendung....kat hujung2 dah gelap...confirm....by the time hujan selebat lebatnyaaa....tambah ngan angin yg kuat...habis bergegar payung murah aku.

seluar, kasut, baju...semua basah jgn cakap laa....walau ralat tapi aku redha...hujan rahmat...so aku balik rumah terus....elok sampai tang bukit connought, pehhh...langit cerah...tak de tanda2 nak hujan langsung!!

"redha dik...redha..."
"ye kak..."

tak pe la....tak boleh jogging then masak laa...heheh....

"ada jugak pasal masak"
"ceit! diam"

aku masak asam pedas ikan pari....bagi aku sedap...tataula bagi korang...nak rasa? nak? nak?



asam pedas ikan pari aku ni simple jer....

bawang merah
bawang putih
sikit jee halia
serai
cili giling (tak main cili boh)
air asam jawa
daun limau
garam gula (perisa)
air limau

cara: pejam mata & baca bismillah..then tiupp api...fuuhh fuhhh....

tumis bawang,halia
masukkan cili...garing sikit
masukkan serai
then masukkan air asam jawa, daun limau
mendidih sikit..masukkan ikan
pastu garam gula secukup rasa...
masukkann perahan limau...sikit je..

tadaaa...senang sangat deh....sambil pejam mata pun boleh buat kan?

No comments:

Post a Comment