Thursday, November 11, 2010

aku suka itu: tuah balik kampung

"tuah tu sape ye kak?"
"tuah tu anak tiri saye! pehal lu sibuk?"

tuah sempat duduk rumah baru dalam 3 mggu je. lepas tu aku hantar dia balik kampung. sekolah kat sana. dok kat sini bukannye nak sekolah. main je keje dia. geram aku. tolong buang sampah pon tak boleh. semua tak boleh buat selain main lompat2. mcm la cute sangat! (tapi mmg cute pun)

aku hantar balik kpg sbb tuah tak nak dengar cakap. mgkn sbb tak pegi sekolah. hantar tuah duduk ngan mak kat kampung. belajar cara kampung.
ade ke patut dah la duduk rumah rilek2. tak de kerja then dia pergi cakar aku punya sofa baru. marahla aku. bukan nye aku tak sayang tuah..tapi aku rasa macam aku syg sofa lagi dari tuah. hahah...
makan minum semua bagi yg mahal2. tapi tak nak dengar cakap. bila org teriak, then dia lari melompat2. lepas tu masuk bawah kerusi.

"eh kak....muat ke tuah masuk bawak kerusi?"
"muat la...apesal tak muat pulak"

bila suruh ambil penyapu...dia tak nak..suruh duduk baik2 pun dia tak nak. geram aku. bila marah dia wat muka comel dia. ish..aku tak jadi la nak marah. tension.

tapi bila dah anta tuah balik kampung aku rindu pulak kat dia. baru aku tau dia sangat comel. dia la penawar tension aku lepas balik kerja. aku rasa lega marah2 dia walaupun dia tak paham cakap aku.

"dia pekak ke kak?"
"ko boleh jgn sibuk tak? dia tak pekak laa...dia KUCING!...ishh"

one of my fav pic...ever...love u tuah..

No comments:

Post a Comment