Saturday, November 13, 2010

aku suka itu: siakap tomyam

haaaaaaaaaaaaa.....apa menu lunch korang hari ni? nasi putih, ikan kembong bakar cicah budu & tempoyak + kerabu ikan ala kelantan? perghhhh...sedap nyeeeee....terus aku teringat satu kedai kelantan kat kpg baru Darul MZ kot nama kedai.

"awak sure ke nama kedai tu Darul MZ?"
"apesal pulak? kalau salah bleh rujuk ke yellowpages"
"awak jgn main2...saya nak bawak ketua kampung sy pegi makan kat sana tau"

kedai tu memang aku punya favorite laa...tapi dah lama jugak la tak pegi sana. paling sedap kerabu ikan dia...memang terangkat laaa ..(terangkat sikit bontot sbb nak buang angin...wakakak)....kelakarnye lawak aku ni....:P

ikan bakar tawar dia cicah budu & tempoyak di perah sikit hirisan limau nipiss...weewiitt....

"puann...puann...kalau nak makan budu ni jgn lupa perah sikit asam limau ok..." - gaya chef wan

tadi pagi lepas jogging, mandi dan bersiap ala kadar...aku terus pegi ikea. ishh...memang tak boleh tahan la kalau pegi ikea. dah tau dah nak beli barang apa still lagi nak tawaf satu ikea. sofa ikea tu kalau boleh cakap confirm meluat tengok aku. asal lalu je nak test duduk...asal lalu je nak duduk...arr....korang pun mesti cam tu jugak kan? agagaga

ari ni menu lunch aku simple dan ntah hapa2....sbb dah agak lapar dan rasanya tak perlu la nak buat menu yg susah2...

"hahahah...kelakar laaa menu aku...hahah.."
"tak kelakar pun.."

taaa daaa...siakap tomyam & brokoli stim butter

"hikhikhik....wekk wekkkk..."
"saya rasa awak ni dah tak siuman ler"

No comments:

Post a Comment